tisdag 14 februari 2012

RSS rules!


Wow, vilken grej!

Jag har sett symbolen för RSS men aldrig vetat vad den står för eller hur man använder den. Men det är ju hur praktiskt som helst! Och så enkelt! Kolla här. Det kommer att revolutionera mitt surfande.



Det här är ett verktyg som jag har saknat och kommer att ha användning av för att ha uppdaterade exempel och kunna knyta an modeller och teorier till aktuella händelser.

Jag har haft ett antal sidor upplagda som favoriter i min webbrowser men inte kollat dem tillräckligt ofta. Att kunna samla ihop alla dessa på en sida och snabbt få överblick på uppdateringar är något jag saknat utan att veta att möjligheten redan fanns!

En risk ser jag med prenumerationerna - att man följer för många sidor och får information overload och tappar överblicken. Jag gissar att det tar ett tag innan man lär sig hur många sidor som är lagom för en själv att följa. Eller så blir man helt beroende av att följa alla feeds. Eller så finns det sätt att hantera feeds och minimiera risken för information overload.

Ni som är erfarna feed-prenumeranter – har ni några tips till mig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar