tisdag 14 februari 2012

Minidagbok om när jag använde Google docs första gången


Hejsan

Jag har aldrig använts Google docs tidigare och jag ska försöka bena ut hur det fungerar.

Att skapa ett nytt dokument med lite text och en bild gick bra. Likaså att ladda upp befintliga dokument. Att dela till andra gick efter lite krånglande.

Att överföra dokument till och från Google docs gick bra, även om man får räkna med att formateringar och länkar ändras eller försvinner. Viktigt att tänka på. Framför allt ändrades powerpoint-presentationer när man laddade upp dem på Google docs och det skapar lite extra jobb att rätta till.

Är det förresten min dator som är seg, eller är det långsamt att arbeta i en powerpoint-applikation på Google docs? Ett vanligt textdokument är snabbt, men i powerpointpresentation går det väääldigt långsamt att skriva och flytta runt.

Klicka här för att komma till dagboken publicerad på Internet.

Ett hjärta eftersom det är alla hjärtans dag idag.
    Heart in the Sand av Anita Hart CC (by, nc, nd) Attribution Noncommercial

2 kommentarer:

  1. Hejsan, det går väldigt långsamt när jag skriver på Google docs så det är nog något allmänt. Men det är lite irriterade när det blir en fördröjning innan bokstäverna dyker upp på skärmen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Och innan man lär sig att ha tålamod skriver man många saker dubbelt.

      Radera