måndag 20 februari 2012

Bloggvärlden

Jag har börjat förstå hur bloggar och twittrande kan öppna en helt ny värld. Jag har under ett par veckor skapat lite på ytan av den oändliga mängd av bloggar som finns inom alla möjliga och omöjliga ämnen. Fascinerad ser jag stora nätverk utkristalliseras med människor som har samma intressen som jag men som jag inte har haft en aning om. De delar tips, träffas, anordnar konferenser, osv. Jag ska inte säga att jag är helt biten av bloggvärlden ännu, men jag förstår definitivt de som är det.

Man kan ju spendera hur mycket tid som helst på att läsa bloggar, följa länktips, bloggtips, mm. Och när man har gjort det ett tag är det bara att börja om för då har någon gjort en uppdatering. Jag inser att jag måste begränsa mig. Speciellt sedan jag testade Google Reader. Jag lade till massor av intressanta sidor, men upptäcker att jag blir rätt stressad av att se hur mycket uppdateringar som jag inte har hunnit läsa. Här finns det tips om hur man effektiviserar sitt bloggläsande. Men in mitt fall tror jag att Google Reader ska få genomgå en utrensning.

Hur mycket tid lägger ni andra på att följa bloggar och andra sociala medier under en dag?

1 kommentar:

  1. Jag har också, mer och mer, börjat läsa allt fler bloggar och utökat mina RSS-länkar. Det är svårt att sålla och rensa ut då många bloggar är så bra. Då är det lätt att känna stressen och pressen att inte hinna med allt man vill. I genomsnitt skulle jag tro att jag lägger ett par timmar varje dag. Det funkar om arbetsbelstningen inte är så hög, annars inte! Jag måste lägga mer tid på kurslitteraturen i stället har jag märkt, så nu rensar och prioriterar jag för fullt.

    SvaraRadera