söndag 26 februari 2012

Flickr-användande kursdeltarare sökes!


Jaha, så har man provat på Flickr, då. En utdragen process har de varit, minsann. Jag började för en vecka sedan med att registrera ett konto. Det var inte helt lätt. Jag hade problem med att registrera mig och när det väl var gjort kunde jag i alla fall inte logga in. Då gav jag upp för den kvällen. Sedan tog det ett tag att bestämma vilka kort jag skulle lägga upp, naturligtvis. Pinsamt lång tid med tanke på att jag har lagt upp två (2!) foton. När det var gjort lade jag av för den kvällen. Och sedan kom livet emellan. I form av besök (trevligt) och kräksjuka (inte så trevligt).

Men nu är jag på banan igen.

Jag har letat mig runt och använt lite olika verktyg. Taggat, gjort noteringar, placerat mina bilder geografiskt, laddat ner en bild, mm.

Roys fisk & restaurang av Erik Forsberg CC (by, nc)

Jag återkommer med en utvärdering av Flickr och tankar om hur det kan användas i undervisningen längre fram för det här var ganska maffigt att ta till sig.

Jo, förresten! En del av uppgiften är att bli vän med andra kursdeltagare på Flickr. Någon som har lust att bli vän med mig? Ni hittar mig här: http://www.flickr.com/photos/erika_knutsson/

4 kommentarer:

  1. Hej Erika!
    Jag har addat dig som vän på Flickr! Jag har inte heller lyckats hitta någon "kompis" där.
    Hälsningar
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooh, jag ska genast gå in och kolla! Kul!

      Radera
    2. Hej igen!
      Jag fick ett meddelande till min e-post att du addat mig på Flickr! och när jag går in på mitt Flickr-konto kan jag se dig under Contacts, men det är nog det enda sättet, tror jag.

      Jag började så storstilat och lägga in gamla semsterbilder på Flickr! men kom sen av mig, både med kursen och med Flickr! men jag ska ta nya tag igen har jag tänkt!
      Vårhälsningar!

      Radera
    3. Själv började jag inte så storstilat och sedan kom jag av mig... så 1-0 till dig :-)

      Hittar dig nu förresten.

      /Erika

      Radera