måndag 18 juni 2012

Tack och hej


I mitt första inlägg på den här bloggen skrev jag ner tre orsaker till att jag ville läsa den här kursen. De var (1) få kunskap om nya digitala verktyg, (2) ta reda på vilka jag skulle kunna använda i undervisningen, och (3) avdramatisera och inkludera verktygen i min undervisning.

Med kuren i backspegeln kan jag konstatera att mina syften med att ta kursen har uppfyllts. Jag har verkligen fått prova massor av saker och utvärdera dem i förhållande till min undervisning. Vissa saker har varit verkliga ögonöppnare medan andra saker har varit för krångliga eller krystat att ta in i undervisningen.

Massor av idéer har jag fått under resans gång. Vissa genomförbara, andra mer i formen av visioner. En del idéer hamnar mitt emellan – de kan vara genomförbara om någon mer tänder på idén. Jag vet i alla fall att den här kursen kommer att göra avtryck på min undervisning i framtiden.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar