måndag 18 juni 2012

Prezi


Inför den muntliga presentationen av mitt projektarbete tittade jag på lite nya sätt att göra digitala presentationer. Jag fastade för Prezi som är ett webbaserat verktyg för att skapa presentationer. Med Prezi kan man göra presentationer med text, länkar, bild, video mm, precis som i Power Point. Men Prezi är lite mer avancerat. En funktion som jag gillar är att det går att göra en presentation i form av en mindmap där man kan zooma in olika områden som man vill prata mer ingående om.

Men jag måste säga att jag generellt sett inte är något stort fan av spejsade presentationer. Dels brukar jag inte prata om saker där diverse flyg-studs-blink-effekter ger så mycket. Del tar det för mycket tid för mig att fixa effekterna i presentationerna.  

För presentationen av projektarbetet håller jag mig till Power Point. Men jag ska göra ett undantag och lägga in lite animationer. Bara för att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar