måndag 18 juni 2012

Det här gick ju bra!


Så mycket första-gången-erfarenheter jag har gjort under den här kursen – delat dokument och bilder, skapat prenumerationer på RSS-feeds, osv. Jag har verkligen fått många nya verktyg i min pedagogiska verktygslåda. Så här i elfte timmen när det var dags att presentera projektarbetet muntligt, gjorde jag en ny första-gångs-erfarenhet – att lägga ljud till en powerpoint-presentation. De flesta kanske har gjort det förut, men mina presentationer är normalt sett väldigt basic – inga animationer och inga ljud.

Tills idag. Och det är faktiskt ganska kul. Och det var faktiskt ganska lätt. Och jag kan nog tänka mig att göra det igen. Faktiskt.

Och är det något jag har med mig från den här kursen så är det just den känslan. ”Jaha, var det inte svårare än så här?” Visst är det en härlig känsla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar