fredag 13 april 2012

Jag har klurat ut det!


Hur jag ska använda Google reader på ett sätt som passar mig, alltså.

Från början lade jag in prenumerationer på alla möjliga siter. Det blev för många uppdateringar att gå igenom och listan med prenumerationer till vänster blev för långa och oöverskådlig. Så nu har jag rensat.

Det är rätt värdelöst att prenumerera på feeds från tidningar, tycker jag. Tiotals eller hundratals uppdateringar från tidningar varje dag dränker de mindre frekventa uppdateringarna från andra sidor. Nu prenumererar jag bara på sidor som inte uppdateras lika ofta, mestadels bloggar. Det gör att jag inte behöver slösa tid på att gå in på massa sidor där inget har hänt utan att riskera att missa något intressant. Jag blir bara mer och mer nöjd med Google reader som redskap i den digitala djungeln.

De som är mer avancerade användare än jag kanske kan finna de här tipsen om hur man använder Google reader på ett effektivt sätt användbara.

/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar